lördag 15 december 2007

15/12 Tiderace Seakayaks och Zegul premiär hos Kajakevent

Klockan tio öppnade vi och när jag kom till butiken halv nio väntade Erik från Stockholm utanför. Han hade kommit ner dagen före, övernattat på hotell, och ville nu hämta den röda/grå Xcite i material hardcore som han sen länge hade beställt. Vi packade in den väl innan vi lastade den på biltaket.
Erik med sin Xcite Hardcore
Sen flöt det på hela dagen med provpaddlingar och besökare i butiken som handlade och fikade. Inte minst stimulerande att träffa kursdeltagare som tog sig tid att mitt i julstöket komma in och hälsa på, jättetrevligt!

Den första person som någonsin provsitter en Tiderace på svensk mark är en kvinna, girlpower!

Xplore testas av Chris...

och av Henrik...

En runda till runt Sverige, Jon?

Jag hann själv med att ta en liten sväng i Xplore. En 5,5 m lång kajak kan upplevas liten och nätt på vattnet, en glädjefarkost!

1 kommentar:

Anonym sa...

Som en av premiärtestpaddlarna (det är väl jag som syns under "provsittarkvinnan", som f.ö är min fru!) av TideRace så kan jag bekräfta det goda intrycket!

Efter en något knölig inställning av fotplattan på landbacken så uppförde sig kajaken (båda modellerna) mycket bra i sjön, kursstabil och lättsvängd på samma gång. Blev nyfiken på hur den klarar tuffare miljöer! Absolut på topplistan över de ca 15 kajaker vi provpaddlat!

/Chris