lördag 15 december 2007

14/12 Luciapaddling och fest med Helsingborgskanotisterna

Jag hade planerat att ta en Tideracekajak med mig till Helsingborgskanotisternas Luciapaddling till Norra Hamnen men blev glad över att överhuvudtaget hinna till festen efteråt. Receptet på en laxsallad med löjrom till knytkalaset fick bytas ut till gravad och rökt lax inköpt på Konsum. För mig och min kollega Leif har tillvaron rusat iväg på det ett och ett halvt år vi haft butiken i Malmö. Vi har knutit många kontakter i Sverige och utomlands och besökt nya platser. Gott om intryck och mycket arbete. Både Leif och jag trivs när det rör på sig. Det som verkade vara en omöjlighet, att livnära sig året runt på kajakverksamhet i Skåne, verkar kunna bli en möjlighet. Vi har inte hunnit umgås på vår hemmaklubb Helsingborgskanotisterna på flera år. Det kändes vant att återkomma dit där tiden tycks stå stilla. Kul at träffa gamla bekanta, förutom något enstaka nytt ansikte verkar allt vara sig likt. Det blev en trevlig kväll med god mat och gott sällskap. Thomas Olsson måste nämnas, underhållandes hela sällskapet med sina Frithiof Nilsson Pirateninspirerade historier. Tusan om man inte blev ett par år yngre av allt skrattande. Tack för trevlig samvaro! Det blir tvunget mer deltagande i klubbens aktiviteter framöver känns det som. Leif och jag avslutade kvällen på Telegrafen med planering av morgondagens Tiderace- och Zegulinvigning i butiken. (inga bilder kommer)

Inga kommentarer: