söndag 9 oktober 2011

Vilken dag, vilken kväll..

...det var. Underbart väder hela vägen. När jag stängt butiken tog jag en paddeltur in till Sölvesborg City. Mycket högt vatten så jag kunde paddla alla grunden på vägen. Vägen in i Sölvesborgsviken kantas av två industrihamnar vilket är tråkigt att passera. Jag hade den lilla bogseraren i hälarna och satte därför på pannlampan och vred bakåt och fick ett glatt tut till bekräftelse. Fick en förnimmelse av att det var en modelljärnväg jag befann mig i när jag paddlade längs den upplysta staden. På hemvägen var det beck förutom en strimma ljus himmel. Ytterhamnen såg futuristisk ut med en båt som kom in, alla blinkfyrar som lyste hela vägen ut och kranarna som stod som jättelika insekter mot himmelen. En fantastisk paddlingstur i en grym kajak, Tahe Marine Greenland Touring.

Inga kommentarer: