tisdag 23 augusti 2011

Kameraproblem...

...förr köpte man en systemare sen höll den livet ut. Så är det inte nu. Sparar man alla blir det som en kuslig kyrkogård i skåpet.
Min Panasonic Lumix har varit kanon men fokuserar nu fel och det blir svarta fläckar på bilderna.
På en Pentax Optio blev det fel på skärmen ganska fort. Man kan bara se konturer, annars funkar kameran OK men zoomar man blir det bedrövligt.
På en ny Pentax Optio WG-1 bildades imma ganska fort invändigt på både skärm och objektiv. Den får lämnas in.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag köpte mig en WG-1 och den har fungerat bra så långt. Detta kan vara bara tur eller för att mina packningar fortfarande är nya, den känns inte särskilt gedigen i packningarna, om man jämför med t.ex. min telefon Sonim XP3 som också är vattentät. Dock stod det att det kan bli imma i manualen om man öppnar och stänger luckorna när man är ute och/eller om temperaturen förändras. Jag försöker ha min öppen i ett damfritt skåp när jag är hemma så den torkar och sedan låter jag den vara stängd efter jag satt i batteriet. Titta också så där inte finns damm eller annat på packningarna när du stänger.

Peter sa...

Tack Jacob, min ligger nu också på tork med alla luckor öppna!