lördag 13 augusti 2011

En ny Tahe Marine killer....

...Reval Midi i PE-plast till ett pris av 9 9995 kr. Fick hem ett par och testade den nyligen. Vi har sålt många plastkajaker av olika märken i vår butik, Prijon, Venture, Point 65, Necky, etc. Detta är fram till nu den kajak som jag tycker är bäst och motsvarar mina krav. Den är av engelsk typ. Jag sitter bra i den får bra driv i paddlingen och den är underbart lättmanövrerad, en kajak för de flesta.
Längd 515 bredd 56. Däcket lågt så bredden stör mig inte. Bredden och den relativt stora sittbrunnsöppningen gör att de flesta personer kan använda den. Jag har själv fin kontakt med låren.
Man känner i motsjö om man paddlar en plastkajak genom vibrationen som går genom skrovet när man möter vågorna men detta är en riktigt styv plastkajak i 3-lager. Funkar utmärkt utan roder(finns som tillval) och skeddareglaget ger precis lagom motstånd så att det stannar där man ställer det.
Ursparning i skeddaslitsen så att man lättare kan dra ut den om den fastnar.
Bestyckad med Kajaksport luckor och andra detaljer samt Smart Track roderpedaler.
Detta kan inte bli annat än en storsäljare, pris 9 995 Kr! (Vet ej om roder ingår i det priset.)

2 kommentarer:

Barret sa...

Hallå,

Roder ingår i 9995 kr.... 9495 med bara skädda...

Ha det!

Mats

Peter sa...

OK Mats, tack för det säger jag och alla presumtiva kunder.