torsdag 12 maj 2011

Tahe Reval Midi paddlad

Sextio meter till havet varje dag känns inte helt fel. Jon från USA men nu boendes i Lund var första paddelkompis att hälsa på. Vi tog en kvällstur jag körde Reval Midi och Jon en Zegul 550. Midin tyckte jag först inte var så kul att leka med, ganska runda slag vilket gav bra fart men inte det klara motstånd vid kantning många andra kajaker har. Efterhand som jag paddlade och trixade så blev jag jag mer van vid och förtjust i kajaken. Det var plattvatten så ingen avancerad paddling. Kul kajak att manövrera så precis som Tiderace Xcite kan man både turpaddla och leka med den. Rymlig och 520 lång. Ska testa den någon dag när det blåser för att se hur den uppför síg och surfar. Vårt demoex är av kolfiber/aramid men du kan faktiskt få den i glasfiber för endast 15 500 kr och med vårt specialerbjudande får du 1 550 kr att handla andra saker för, på köpet.

Inga kommentarer: