tisdag 4 november 2008

2/11 En Tiderace till Berlin

Thomas, en verklig paddelentusiast från Berlin såg att vi sålde vår Tiderace Xplore demo och låg på via telefon, SMS och mail för att få kajaken. Bl a kom det ett otåligt mail med lydelsen, "Are you really interested in selling this kayak to me?". Utan att ens ha sett Xplore i verkligheten förstod han att det var "hans" kajak. Thomas är i bra form och paddlar sin motionskajak nästan dagligen. Hans andra sida är havspaddling och han besöker bl a gärna symposiet i Anglesey. Jag åkte till Gedser och Thomas tog båten över från Rostock. Thomas är den tekniskt mest kunnige kund jag träffat, han granskade Xploren in i minsta detalj innan han godkände köpet. Han hade ficklampa och våg med sig, jag var nästan helt svett innan det var över. Kajaken gick igenom nålsögat och paddlas nu i Berlin.

Jag trodde jag plåtade med mobilen men i själva verket filmade jag, här några sekunder:

Inga kommentarer: