söndag 30 december 2007

29/12 "A Tribute To Led Zeppelin" på KB i Malmö

Efter butikens stängning pustade vi ut med med en pilsner och lite mat, skönt!
Sen begav vi oss till KB för att se Zeppelinarcoverbandet "A Tribute To Led Zeppelin". Lika mycket folk som på en konsert med någon mer känd artist. I garderobskön stötte jag på min barndomsvän Ole som en gång spelade Led Zeppelin II för mig och jag blev biten och chockad över hur i helsinki han kände till denna grupp som jag inte hört talas om fastän jag hade stenkoll på allt, trodde jag! Tack Ole! Sen kom det ytterligare två bra LP från Zeppelin sen blev det enligt min mening sämre.

Det var hög klass på bandets hela spelning. Inledande Rock and Roll däckar oss och sätter ribban...högt. De är alla mycket duktiga musiker, har den rätta kaxiga scenutstrålningen, de gillar att göra detta. Klockrent ljud och lagom högt. Bra tempo och självklart hade jag velat höra fler låtar från tidiga perioden men OK ändå och inga svackor. Kort sagt , om du får chansen, ta den, se dem!

Detta var ju grabbarnas afton och till slut gled vi hem längs trottoarerna med rockhistoriens mest delikata gitarriff och ett fett orgelsolo ringandes i huvudet och tog till slut sista tåget mot Helsingborg. En toppenkväll!

Inga kommentarer: